önálló tagozatba tömörülnek az ÉVOSZ-on belül a magyar építőanyag-kereskedők is!

2023. május 23.

A hazai építőanyag-gyártók után önálló tagozatba tömörülnek az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségén belül a magyar építőanyag-kereskedők is, az alapítók a piac 40 százalékát alkotják. A Tagozat elnökévé Juhász Attilát, az Újház igazgatósági elnökét választották.


Megalakult az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) keretein belül a Magyar Építőanyag-kereskedelmi Tagozat, aminek az elnökévé Juhász Attilát, az Új Ház Építőanyag Nagykereskedelmi Zrt. igazgatósági elnökét választották meg, aki mellett elnökségi tag lett Kis Sándor, a HUF-BAU Csoport Kft. ügyvezető igazgatója, Parrag Roland, a Duna Hungária Zrt. cégvezetője és Vitális Attila, az Alföld Tüzép Hálózat Kft. ügyvezetője.

Juhász Attila,  az új tagozat elnöke, fotó: Pusztai Sándor / Mediaworks

A tagozat alakuló ülésén – mint arról a hivatalos közleményben írtak – igényként fogalmazódott meg a hazai építőanyag-kereskedők, az alapanyag-gyártók, a tervező és kivitelező vállalkozások szorosabb együttműködése. A gyors ütemű bővülés közben a modernizáció közös cél, enélkül ugyanis elképzelhetetlen az építőipar hatékonyságának javulása. Az új tagozat tagjai magyar tulajdonú vállalkozások, amelyek együttesen a hazai építőanyag-kereskedelmi piac nagyságrendileg 40 százalékát fedik le. A hazai építőanyag-kereskedelem helyzeteté értékelve Juhász Attila, a tagozat elnöke elmondta, hogy szorosabb együttműködésre van szükség az egyes alágazatok között. 

Körülbelül ezer klasszikus építőanyag-kereskedelmi vállalkozás működik Magyarországon, jelentős részük családi alapokon nyugvó hazai kis- és középvállalat, amely 30 ezer munkavállalót foglalkoztat.  Az egyéb, építőanyagot forgalmazó szakkereskedésekkel, például festék-, burkolat-, vasáru-, barkácsáruboltokkal együtt az értékesítési pontok száma több ezerre tehető. 

"Jelentős kihívás a szektor fejlesztése, az építőanyag-kereskedelemben tevékenykedők szakmai képzése, az értékesítési pontok infrastruktúrájának fejlesztése, a digitalizáció, a termékválaszték és a szolgáltatások bővítése, valamint a logisztikai ellátási lánc hatékonyságának növelése."– fogalmazták meg az alapítók.

A tagozat többek között a magyar építőanyag-kereskedelmi és -forgalmazási tevékenységhez kapcsolódóan a piaci folyamatok elemzését, értékelését, a súlyponti problémák feltárását, megoldási javaslatok kidolgozását, valamint a hazai építőanyag-kereskedelem erősítését szolgáló szabályozási, támogatási, piacellenőrzési javaslatok megtételét tűzte célul.