A jövőnk záloga a fiatal szakmunkások kezében

2017. május 5.

Az újHÁZ Centrum a múlt héten megrendezésre kerülő Szakma Sztár Fesztivál egyik támogatójaként az ács szakma népszerűsítését segítette közösen az építőanyag-kereskedelmi hálózat egyik tagjával, a Merkbau Kft-vel, amely a döntős versenyzők számára álláslehetőséget is kínált. Ennek oka egyrészről, hogy a saját bőrükön érzik az ágazatban jelenlévő munkaerőhiányt, másrészről pedig Jót tenni jó elnevezésű kampányukhoz hűen így kívánják felkarolni a tehetséges fiatalokat.


Több mint negyven szakmában mérték össze tudásukat az ország legjobb szakmunkástanulói a Szakma Sztár Fesztiválon. Az eseményre 5700 diák jelentkezett, közülük kerültek ki a döntőben szakmájuk legjobbjai. Az újHÁZ Centrum, Jót tenni jó kampányának keretében idén a hiányszakmának számító ácsmesterséget támogatta faanyaggal, munkaruházattal és Ajándékutalványokkal. Építőanyag-kereskedelmi hálózatuk tagja, a kiskunhalasi székhelyű Merkbau azonban ennél is tovább ment: biztos munkát kínál mind az öt döntőbe jutott fiatalnak.

Torma Szabolcs, a Merkbau Kft marketing- és PR vezetője szerint az egyik legnehezebb feladat a fizikai munkaerő megtalálása, közülük is – csökkenő számuk miatt - az ácsok felkutatása a legnagyobb kihívás. „Aggódunk a szakma utánpótlásáért, hiszen gyakorlatilag kihalóban van a mesterség. Ezért is állunk oda minden olyan rendezvény mellé, mely népszerűsíti a szakmunkás képzést és ezért is kínálunk álláslehetőséget a Szakma Sztár ács döntőseinek” – mondja. Hozzáteszi: hiányszakmaként szinte biztosan könnyedén találnának munkát a fiatal tehetségek, de azt szeretnék, hogy pályakezdőként ne kelljen az első munkahelyük keresése miatt aggódniuk, és tapasztalt emberek mellett tanulva, a fortélyok elsajátításával később ők is területük mestereivé válhassanak.

Az újHÁZ Centrumnál és a Merkbaunál is azt szorgalmazzák, hogy egyre több vállalat álljon a szakképzés támogatása mellé, hiszen meggyőződésük, hogy ma már nem elég, ha csak az iskolák népszerűsítik az egyes szakmákat. „A gyerekeknek kell a példa, a jövőkép. Tudniuk kell, mit is kezdhetnek a megszerzett tudással az iskola befejeztével. Hol láthatnák ezt jobban, mint egy több évtizede sikeresen működő vállalatnál?” – teszi fel a kérdést Torma Szabolcs, majd aláhúzza: nem csak a Szakma Sztár ad jó alkalmat arra, hogy támogassák a szakképzést. Aktív résztvevői a budapesti és Bács-Kiskun megyei, az építőipari mesterségek bemutatásáról és támogatásáról szóló rendezvényeknek, emellett szoros kapcsolatot ápolnak a Kiskunhalasi Szakképzési Centrum Vári Szabó István Szakképző Iskolája és Kollégiumával. A marketingvezető hangsúlyozza azt is: évről évre egyre több gyakornokuk végez mesterembereiknél az ács mellett a kőműves, az asztalos és a szerkezetlakatos szakmákban is.

A vállalat vezetői bíznak abban, hogy együttműködő partnereik száma az évek során bővülni fog és közös misszióként tekintenek majd a szakmunkásképzésre, hiszen, ahogy Torma Szabolcs fogalmaz: a jövőnk záloga a fiatalok kezében van.

Az újHÁZ Centrum 2016-ban indította útjára Jót tenni jó elnevezésű kampányát a társadalmi felelősségvállalás jegyében. Az építőanyag-kereskedelmi hálózat célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy tagjaik a lokálpatriotizmus és az emberségesség jegyében milyen jó ügyek mellé állnak. Így kívánnak másokat is motiválni arra, hogy közösségük aktív tagjaként tisztelettel és segítő szándékkal forduljanak egymás felé.

További híreink

Széchenyi 2020